"MET" waarden

Voor de berekening van het aantal calorieën maken wij gebruik van de zogenaamde MET waarden van de verschillende sporten en activiteiten. MET is een afkorting voor Metabolic Equivalent of Task. 

Een van de gemakkelijkste methoden om de intensiteit van een fysieke activiteit te registreren, is de Metabolische Equivalent Task (MET) -methode. De energiekosten van veel activiteiten zijn bepaald door het meten van de ​​gemiddelde zuurstofopname per tijdseenheid. Deze waarde wordt vervolgens vergeleken met de zuurstofopname in volledige rust. Eén MET is de energie die in totale rust wordt verbruikt, twee MET's geven aan dat de verbruikte energie twee keer zo hoog is als in rust.

De MET-waarden die wij gebruiken worden voor de meeste online berekingen gebruikt. Belangrijk is wel om te weten dat het aantal verbrandde calorieën van meerdere factoren afhangt, en sterk kan verschillen per persoon. Als iemand bijvoorbeeld een uur gaat volleyballen kan het aantal verbrandde calorieën enorm verschillen. De intensiteit heeft bijvoorbeeld grootte invloed hierop. Je kan rustig volleyballen tijdens de vakantie, of je kan een webstrijd op Olympisch niveau spelen. De verschillen zijn enorm. Daarnaast hebben ook leeftijd, gewicht, lengte, geslacht en lichaamssamenstelling invloed op het totaal aantal verbandde calorieën. De MET- waarde is een soort gemiddelde.

Hieronder een overzicht van een aantal MET waarden :

Slapen 0,9
Zitten 1,0
Kantoorwerk 1,5
Afwassen 2,5
Hond uitlaten 3,0
Wandelen 3,3
Huishouden 4,3
Skateboarden 5,0
Badmintonnen 6,0
Joggen (10 km/h) 8,0
Zwemmen, borstcrawl 9,8

Copyright © 2019 / contact : i n f o @ calorieenverbranden .nl / Burned Calories