Calorieën verbranden met rennen: Cross-Country

Hoeveel calorieën verbrand je met rennen: Cross-Country? Een man van 80 kilo verbrandt met rennen: Cross-Country ongeveer 605 kilocalorieën per uur. Bij een vrouw van 70 zal het aantal verbrande kilocalorieën rond de 529 liggen.

Gebruik onderstaand formulier om het calorieverbruik te berekenen voor je eigen situatie of gebruik de tabel helemaal onderaan om een overzicht te krijgen van het aantal calorieën dat je verbrandt met rennen: Cross-Country, afhankelijk van gewicht en tijd.

Kilocalorieën

Hoe wordt het aantal calorieën met rennen: Cross-Country berekend?

Voor deze berekening gebruiken we de MET waarde van rennen: Cross-Country. De MET- waarde van rennen: Cross-Country = 7,2 . Deze MET waarde wordt vermenigvuldigd met het gewicht in kilogram, dan met 0,0175 en als laatste met het aantal minuten (alles over onze berekening).

Voorbeeld

Een persoon van 80 kilo gaat 30 minuten rennen: Cross-Country. De berekening is dan :


80 * 7,2 * 0,0175 * 30 minuten = 302 kcal

Opmerkingen of vragen over calorieën verbranden met rennen: Cross-Country? Laat het weten in een reactie hieronder.

Overzicht calorieverbruik rennen: Cross-Country

Wil je snel zien wat het calorieverbruik is bij rennen: Cross-Country bij een bepaald gewicht gedurende een bepaalde tijd, gebruik dan onderstaande tabel. Voor een exacte berekening vul je bovenstaand formulier in.

Duur 50 kg 60 kg 70 kg 80 kg 90 kg 100 kg
15 minuten 95 kcal 113 kcal 132 kcal 151 kcal 170 kcal 189 kcal
30 minuten 189 kcal 227 kcal 265 kcal 302 kcal 340 kcal 378 kcal
45 minuten 284 kcal 340 kcal 397 kcal 454 kcal 510 kcal 567 kcal
60 minuten 378 kcal 454 kcal 529 kcal 605 kcal 680 kcal 756 kcal
90 minuten 567 kcal 680 kcal 794 kcal 907 kcal 1021 kcal 1134 kcal

Copyright © 2019 / contact : i n f o @ calorieenverbranden .nl / Burned Calories